Blood elfskou část citadely otevírá trio princů – Valanar, Taldaram a Keleseth. Během boje má každý princ své schopnosti, se kterými je nutné se vypořádat, ale pouze jeden princ je vždy aktivní (má Invocation of Blood), což je znázorněno červenou koulí kolem prince a píše to DBM.
Takto aktivního prince je jediného možné zraňovat, zároveň ale jeho schopnosti zesílí.

blood_prince_council

Pozice a složení
Každý z princů musí být tankován. Valanar a Taldaram běžnými tanky, Keleseth se nejlépe tankuje ranged hráčem, ideálně warlockem. Behěm boje dochází ke zraňování celého raidu, proto je zpočátku lepší mít 3 healery. Předepsaná pozice během boje není, protože každý z princů má schopnosti, díky kterým se musí všichni neustále přesouvat. Úspěšné zvládnutí pohybu je zde základem pro úspěšný kill. Enrage mají princové až na 10 minutách.

Valanar
Valanar zastupuje fyzickou sílu tria. Kromě toho, že Valanar melee zraňuje tanka, používá pouze 2 ability.

Na začátku boje vykouzlí Kinetic Bomb, což je menší žlutobílá koule létající po místnosti. Na tuto kouli musí být vyčleněn jeden z ranged DPS, který ji pomocí zraňování bude neustále držet ve vzduchu. Když bomba není zraňována, tak pomalu klesá k zemi a pokud dopadne, zraní všechny v místnosti za 12k fyzicky a odhodí až ke zdi místnosti.

Pokud není aktivní, kouzlí na náhodném místě v místnosti Shock Vortex, což je oblast, ve které se nesmí stát, jinak dostanete zranění a odhodí vás to až ke zdi. Vortex je pěkně viditelný jako bíle kolo na zemi a kolem něj jakýsi vír vzduchu podobně jako u Malygose po sestřelení sparky.

Pokud má Valanar aktivitu, může kouzlit Empowered Shock Vortex, což je u něj hlavní kámen úrazu. Kouzlí to 4,5 sekundy a během toho musí všichni (i melee) na 12 yardů od sebe. Po dokouzlení dostane každý zhruba 5k fyzické zranění a pokud bude někdo stát u sebe, dostane dalších 5k za každého souseda a odhodí se vzájemně až ke zdi. Na kouzlení upozorní DBM.

Taldaram
Bude tankován pravděpodobně hlavním tankem. Taldaram představuje ohnivý element tria a zraňuje fire zraněním. Tank ho otočí od raidu.

Glittering Sparks je jeho hlavní útok, kterým dává 14k zranění během 8 sekund do kuželu před sebe (jako dech). Měl by to dostávat pouze jeho tank.

Ball of Flames je malá žlutá koule letící na náhodný cíl. Nedá se jí utéct a musí se prostě vyhealovat. Dobré bude na cíl koule použít štít.

Pokud je Taldaram aktivní, bude poměrně často kouzlit Empowered Ball of Flames (Inferno Flame). Tato letící ohnivá koule je mnohem větší než obyčejná. Aby nezabila svůj cíl, je nutné během letu skákat do cesty. Za každou postavu, kterou koule cestou trefí, se změnší a bude výrazně nižší také její dopad až dostihne svůj cíl. Nejméně zraní cíl za 10k přičemž zranění je AoE a cíl by tak měl být osamocen.

Keleseth
Ideální tank pro Kelesetha je warlock, díky DoTkám na nucleích a dobré survivabilitě. Keleseth zastupuje shadow magii v triu. Pozor, jakmile se tank dostane na melee range, tak začne dostávat Cleave, což je pro warlocka instant smrt.

Ihned po pullu začne sesílat Shadow Lance, což je shadow zranění za 16k, pokud není resist. Začátek boje tak bude pro warlocka náročný a bude dostávat pěkné pecky.

Keleseth čas od času vykouzlí někde v místnosti tmavě modrý létající orb Dark Nuclei. Warlock si je musí naagrovat a natáhnout k sobě. Nejlépe se to udělá DoTkou (třeba Corruption), protože orb následuje toho, kdo ho naposledy zranil a DoTka poměrně rychle tiká. Ostatní DPS si musí dát pozor a orby nepřebírat. Cílem totiž není orby zabít, ale warlock je musí mít kolem sebe. Za každý orb totiž získává 35% resist na shadow zranění a už při 3 orbech tak bude dostávat jen malou část zranění z Shadow Lance (těch 35% se nesčítá, ale násobí, takže 100% imunita je nemožná).

Jakmile bude Keleseth aktivní, začne do tanka kouzlit Empowered Shadow Lance, což je shadow zranění za 80k. Warlock proto musí mít kolem sebe vždy dostatek Nucleí, aby se to dalo přežít a healit (3 neuclei jsou 73% resist, 4 neuclei jsou 82% resist). Pozor, Nuclei se po čase “vypaří” a je nutné nabrat nové.