Gunship Battle je další novinkou v raidech, vedle například boje s Malygosem nebo Flame Leviathanem u bran Ulduaru. Současně jde o spíše jednodušší boj, jako by vás Blizzard chtěl nechat vydechnout před trochu divočejším setkáním se Saurfangem, které následuje. Oblíbenou kratochvílí v tomto boji je používání jump packů spolu se snahou nespadnout.

mw_gunship_battle

Schopnosti
Obránci
Gunship Cannon

Cannon Blast – Způsobí 1 000 siege damage a vygeneruje 6–10 heat.

Incinerating Blast – Spotřebuje všechen heat kanónu a způsobí 1 000 siege damage a navíc další poškození za každý bod heatu.
Muradin Bronzebeard / High Overlord Saurfang

Battle Fury – Zvýší způsobované zranění o 5 % (25M: o 7 %), trvá 25 sekund, stackuje se, pokud je boss v boji.

Cleave – Způsobí 110 % běžného zranění cíli a dalším dvěma nejbližším postavám.

Rending Throw – Ranged útok způsobující 3 010–3 990 % běžného zranění a další 2 000 damage každé 3 sekundy po dobu 18 sekund.
Skybreaker Sorcerer / Kor’kron Battle-Mage

Below Zero – Zmrazí cíl; kouzlo je nutné udržovat.
Skybreaker Mortar Soldier / Kor’kron Rocketeer

Rocket Artillery – Odpálí raketu, která způsobí Explosion: udělí fire damage blízkým cílům a siege damage lodi.
Útočníci
Skybreaker Sergeant / Kor’kron Sergeant

Bladestorm – Whirlwind útok, který zasahuje až 4 blízké cíle po dobu 6 sekund, během nichž se útočník nemůže hýbat nebo používat jiné schopnosti.

Wounding Strike – Způsobí 200 % běžného zranění a omezí léčení na zasaženém cíli o 25 % (25M: o 40 %) na 10 sekund.

Desperate Resolve – Zvýší armor a rychlost útoků o 60 % (25M: 120 %)
Skybreaker Marine / Kor’kron Reaver

Desperate Resolve – Zvýší armor a rychlost útoků o 60 % (25M: 120 %)
Skybreaker Rifleman / Kor’kron Axethrower

Shoot – Způsobí cíli 3 800–4 200 damage (25M: 5 700–6 300 damage).

Hurl Axe – Způsobí cíli 3 800–4 200 damage (25M: 5 700–6 300 damage).
Společné

Burning Pitch – Způsobí v cílové oblasti 17 250 siege damage a další 7 500 fire damage po dobu 3 sekund.

Experienced – Zvýší způsobované zranění o 30 % a rychlost útoků a kouzlení o 20 %.

Veteran – Zvýší způsobované zranění o 60 % a rychlost útoků a kouzlení o 40 %.

Elite – Zvýší způsobované zranění o 120 % a rychlost útoků a kouzlení o 80 %.
Taktika

Gunship Battle je primarně přestřelka lodí s cílem zničit nepřátelský stroj dřív, než bude zničen ten váš. Před začátkem boje je potřeba rozdělit hráčům role: první skupinka obsadí kanóny, druhá bude přeskakovat na nepřátelskou loď, třetí zůstane na vlastní lodi a postará se o obranu.
Obrana

Úkolem obránců je postarat se o skupiny nepřátel, které se objevují na přátelské lodi. Jakmile kterýkoli z protivníků nemá v aggro listu žádného hráče, používá schopnost Burning Pitch, s níž je s to sestřelit loď během relativně krátké doby. Všechny útočníky si proto musí okamžitě chytit jeden tank. Vzhledem k tomu, že další skupina útočníků se objeví až chvíli po smrti té předchozí, může mít význam posledního z útočníků nechat přežít o něco déle, a dát tak šanci ranged DPS mezi obránci zaútočit i na nepřátele na palubě druhé lodi. Současně je ale nezbytné věnovat pozornost Experienced/Veteran/Elite buffu na útočnících a s jejich zabitím neotálet příliš dlouho. Melee DPS si také musí dát pozor na whirlwind útok nepřátelských Sergeantů.
Kanóny

Kanóny mají dva různé útoky. Canon Blast (klávesa „1“) způsobí damage a vygeneruje trochu heatu. Incinerating Blast (klávesa „2“) spotřebuje všechen nashromážděný heat pro silný útok. S kumulováním heatu se to ale nesmí přehnat – pokud heat dosáhne hodnoty 100 (maximum), zbraň se zasekne na 5 sekund, během nichž dojde k vyčerpání heatu. Kanóny způsobují škody jak na lodi, tak na posádce, vyplatí se proto cílit protivníky, ne jen tělo lodi.
Útok

Čas od času dojde ke zmražení kanónů, které způsobuje nepřátelský kouzelník. V tu chvíli posádka kanónů a útočný tým s pomocí jump packu přeskočí na nepřátelskou palubu. Tank zaměstná nepřátelského velitele (Muradina nebo Saurfanga), zatímco DPS (nejlépe melee) se postarají o mága. Pokud jsou DPS velmi rychlí, mohou ještě napáchat nějaké škody na nepřátelské posádce. Velitel na sobě ovšem stackuje Battle Fury, proto je potřeba nejen nesetrvávat v boji s ním déle, než je nutné, ale také zajistit odstranění všeho, co by jej mohlo nechat v boji poté, co útočný tým opustí nepřátelskou palubu (totemy apod.).
Healing a ranged DPS

Vzhledem k charakteru boje je pro healery a ranger DPS ideální pozicí okraj vlastní lodi. Jediné, co si musí ohlídat, jsou nepřátelské rakety, které ale včas upozorňují na místo svého dopadu výraznou texturou. Nepřátelská běžná střelba jde snadno přehealovat. Pokud se zrovna ranged DPS nevěnují nepřátelským útočníkům na vlastní lodi, mohou sestřelovat protivníky na druhé lodi, čímž zabraňují zbytečnému stackování Experienced/Veteran/Elite buffu.
Speciální achievementy

I’m on a Boat (10-player) a I’m on a Boat (25-man) – Zvítězit v Gunship Battle, přičemž žádný z hráčů nenavštíví nepřátelskou loď více než dvakrát (jednou v 25M).