Článek založen na PDF návodu vypracovaném Gyzerou, (Děkujeme).
Článek je v Beta verzi, ještě není dokončený a zrevidovaný, proto berte zatím uvedené informace s rezervou.
Stat priority
- Hit Rating
- Spellpower
- Haste Rating
- Critical Strike Rating
- Spirit
Hit Rating
Hit Rating je nejdůležitější stat pro Balance druidy, dokud nerazí na svůj limit (cap), od toho používáme sloveso capnutý [kapnutý].
26,23 hit ratingu = 1% spell hit a celkově balance druid potřebuje 17% hit ratingu, aby nedocházelo k missnutí bosse v raidu.
Balance of Power a Improved Insect Swarm vám sníží šanci na spell miss na 10%. Potřebujete 10% = 263 hit ratingu pro dosažení hit rating capu (limitu)
Spellpower
Čím větší je spellpower, tím větší je boost na damage ze všech statů.
Haste Rating
Haste rating soft cap limit je 585 Haste. S touto hodnotou má spell Wrath 1 vteřinu cast time s procnutým spellem Nature’s Grace a globální cooldown vám nedovolí castit rychleji.
Critical Strike Rating
S dosažením soft capem 585 na Haste Ratingu se soustřeďte na Critical Strike Rating.
Se soft critical Strike rating capem bud mít Starfire 100% šanci na critical v Lunar Eclipse.
Crit cap vypočítáme následujícím způsobem:
Nature’s Majesty: 4%
Imp. Insect Swarm: 3%
Imp. Faerie Fire: 3%
Idol of the Lunar Eclipse: 4.80%
Lunar Eclipse: 40%
Uvedené buffy dávají 54,80% critical Strike rating. Pro dosažení critical capu je potřeba 45,20% critical strike ratingu v Moonkin formě s packou.
Po dosažení obou soft capů na Critical strike rating i na Haste rating se stává Haste rating důležitějším statem než Critical Strike Rating (Crit). Z Haste Ratingu benefituje více Starfire, protože má nyní 100% šanci na critical damage (crit). Čím více Starfiru bude, tím větší DPS. (Damage per second = udělené poškození za vteřinu)
Spirit
Improved Moonkin Form konvertuje 30% našeho spiritu na Spellpower, ale přesto se nesnažte sbírat gear (vybavení od helmy až po boty), dávající bonus do spiritu.
S jiným Gearem, než tím, který vám dává spoustu statů do spiritu, na tom budete lépe.
Talenty
Nejlepší talent build na ICC sezónu (5,2/5,3K gearscore)
Pro začínající hráče se špatným gearem a docházející manou, zkuste následující kombinaci:
Profese
Jedny z nejlepších profesích pro Balance Druida se doporučuje Jewelcrafting a Engineering.
Jewelcrafting
Zkratkou JWC, umožňuje velkou flexibilitu s vašimi staty a umožní vám dát vyšší Spellpower boost, oproti ostatním profesím.
Engineering
Hyperspeed accelerators (enchant na rukavice z engineeringu) funguje skvěle s Lunar Eclipsem. Po zaktivování enchantu vám dá 340 Haste Rating na 12 vteřin s 1 minutovým cooldownem, lze proto použít na každý druhý Lunar Eclipse. Nikdy nepoužívejte tento Haste Rating buff na Solar Eclipse.
Díky engineeringu se vám zvedne velmi významně DPS (damage per second) např. na kill bosse.
Pokud by vám nevyhovoval Jewelcrafting, můžete ho teoreticky vyměnit za jiný, ale Engineeringu se na Balance Druidovi nezbavujte.
Gemy
Gemování na Balance Druida (Balančáka) probíhá následujícím způsobem:
Meta: Chaotic Skyflare Diamond
Red: Runed Cardinal Ruby
Yellow: Potent Ametrine, Veiled Ametrine, Reckless Ametrine
Blue: Purified Dreadstone or Runed Cardinal Ruby
Žluté/oranžové gemy:
Pokud není dosažen Hit (Hit rating) Cap –>Veiled Ametrine
Pokud je dosažen Hit rating cap a není dosaženo soft Haste rating capu –> Reckless Ametrine
Pokud bylo dosaženou obou cap (Hit rating + Haste rating) –>Potent Ametrine
Modré gemy:
2x Purified Dreadstone na zaktivování Meta Gemu a poté už do modrých dáváme jen Runed Cardinal Ruby.
Enchanty
Head: Arcanum of Burning Mysteries
Shoulders: Greater Inscription of the Storm
Back: Spellpower enchant(ENG), Greater Speed
Chest: Powerful Stats
Wrists: Superior Spellpower
Hands: Hyperspeed Accelerators(ENG), Exceptional Spellpower
Legs: Brilliant Spellthread
Feet: Nitro Boty(ENG), Tuskarr’s Vitality, Icewalker(low hit)
1H weapon: Mighty Spellpower
Staff: Greater Spellpower
(ENG = Engineering)
Glyphy
Pro PvE Balance Druida (balančáka):
Glyph of Starfire
Glyph of Moonfire
Glyph of Starfall
Tyto 3 Glyphy jsou nejlepší glyphy pro dosažení nejvyššího DPS (Damage per second).
Minor glyphy nejsou podstatné. Je doporučen Glyph of Unburdened Rebirth, aby byl combat ress vždy připraven.
Rotace
Začátek rotace (open):
- Force of Nature (4 vteřiny před pullem)
- Pre Potka (pokud ji používáte) (3 vteřiny před pullem)
- Wrath, pokud stojíme blízko max range (3 vteřiny před pullem)
- Starfall (1 sekundu před pullem) – první hvězda poté, co zmáčknete Starfall, dopadne cca po 1 vteřině. Pokud se chcete vyhnout tzv. (ninja pull), kdy na sebe natáhnete bosse ještě předtím, než ho naagruje tank, tak Starfall zmáčkněte cca půl vteřiny před pullem.
Po „openu“ začně fight a začněte s Faerie Fire. Pokud je v raidu další balančák, který bude dávat Faerie Fire, můžete tento spell vynechat, protože vám to pak dá mnohem větší burst damage. Pokud jste jediný balančák v raidu, musíte ho zacastit hned a udržovat po celou dobu boje s bossem, protože jinak ztrácíte DPS.
Podívejte se nahoře u spellů (kouzel), touto dobou už by měl dorazit předkouzlený (precastnutý) Wrath, ověřte že vám z Wrath spellu procnul (spustil) Lunar Eclipse. (Lunar Eclipse nemusí procnout vždy)
Pokud procnul, zacastěte 1x Moonfire a začněte castit Starfire spell.
Pokud neprocnul Lunar eclipse, zacastěte ještě 1x Wrath, následovaný 1x Moonfirem a pak Wrath, dokud vám Lunar neprocne a po procnutí zase Starfire.
Když končí účinek Lunar Eclipse, postupujte následujícím způsobem:
Po posledním Starfiru, který měl ještě benefit z Lunar Eclipse, zacastíme ve stejném globalu Insect Swarm, protože nechceme tento Starfire může už procnout Solar eclipse a nechceme ztrácet čas v Solar Eclipse obnovováním Insect Swarmu.
Pokud vám ze Starfire procne Solar eclipse, pokračujte Wrath spellem, pokud ne, tak znovu Starfire dokud neprocne Solar Eclipse znovu.
Když končí Solar eclipse, princip se bude opakovat, jako když končil Lunar Eclipse:
Po poslednim Wrathu, který měl ještě benefit ze Solaru Eclipse, zacastíme ve stejném globalu Moonfire, protože Wrath, který právě letí, může procnout Lunar eclipse a nechceme ztrácet čas v Lunar eclipse nahazováním Moonfire.
Tímto způsobem pouštíme rotaci pořád dokola.
Někteří mohou namítat, proč není kladen větší důraz na dotky. Dotky balančáků nejsou příliš silné. Vyplatí se dávat jen následující z nich:
- Moonfire ve zmíněném openu, aby se vám začal stackovat Idol of the Lunar Eclipse.
- Insect Swarm –> pokud vycházíme z Lunaru.
- Moonfire –> pokud vycházíme ze Solar eclipse.
- Při pohybu, když nemáte nic jiného, co můžete zacastit.
- Když by vám spadl critical buff z Idolu, tedy cca 4 sekundy před koncem buffu z
Idolu.
Movement
Movement je u Balance druida nejdůležitější. Jedná se o jednu z nejhorších herních class z hlediska movementu.
Pokud víte, že se budete muset pohybovat, můžete plánovat dopředu, abyste ztratili co nejméně DPS.
Před pohybem si zkontrolujte, jaké máte k dispozici cooldowny (například Starfall, Force of Nature, DoT efekty atd.) a podle toho upravte svůj pohyb.
Ideální je, pokud máte během pohybu cooldowny jako Force of Nature nebo Starfall, které můžete aktivovat i za pohybu. Pokud však žádný z těchto schopností nemáte, zaměřte se na udržování DoT efektů.
Pokud potřebujete během pohybu seslat pouze jeden kouzlo (při krátkém, asi sekundovém pohybu), použijte DoT efekt, který aktuálně na cíli chybí, nebo DoT efekt odpovídající nadcházejícímu Eclipsu (například Insect Swarm pro nadcházející Solar Eclipse a Moonfire pro nadcházející Lunar Eclipse).
Pokud potřebujete během pohybu seslat dvě kouzla (při přibližně dvousekundovém pohybu), sesílejte obě DoT efekty. Při delším pohybu můžete navíc použít například Typhoon.
Nicméně, pokud si správně naplánujete umístění své postavy, měli byste se vyhnout situacím, kdy je nutný takto dlouhý pohyb.
Cooldowny
Starfall
Starfall je situační schopnost, jejíž použití závisí na konkrétním bossovi. Někdy se vyplatí šetřit Starfall na následující AOE fázi (například u Lorda nebo Lady Deathwhisper). To už však záleží na vás – je potřeba si projít jednotlivé souboje a přesně zjistit, kdy je nejvhodnější tuto schopnost použít.
Force of Nature
Tuto schopnost samozřejmě využijte při otevření boje. Co se týče jejího opětovného použití (recastu), dle mých zkušeností je nejlepší vyčkat na moment, kdy je nutný pohyb, abyste ji mohli seslat bez ztráty času. Alternativně ji lze použít během Solar Eclipse. Rozhodně ji nedoporučuji používat během Lunar Eclipse.
Hyperspeed Accelerators
Jak již bylo zmíněno v předchozí sekci o profesích, tyto urychlovače byste měli využívat výhradně během Lunar Eclipse. Zajímavostí je, že jejich aktivace nezpůsobuje globální cooldown.
Barkskin
Tuto schopnost můžete použít k ulehčení práce healerům, pokud víte, že budete dostávat větší množství poškození. Dále ji lze využít k eliminaci pushback efektu, například pokud na vás útočí přisluhovači (adds), protože během Barkskinu jste vůči pushbacku imunní.
Raidové cooldowny (Rebirth, Tranquility, Innervate)
Rebirth a Innervate pravděpodobně budete používat podle pokynů Raid Leadera, ale nebojte se využít také Tranquility. Jedná se o silný cooldown, který může být velmi užitečný i pro DPS třídu. Pokud vidíte, že raid dostává velké množství poškození, aktivujte Tranquility a pomozte healerům. Můžete tím potenciálně zabránit wipu.
Best in Slot „BiS“ list
Head: Sanctified Lasherweave Cover
Neck: Blood Queen’s Crimson Choker
Shoulders: Sanctified Lasherweave Mantle
Back: Cloak of Burning Dusk
Chest: Sanctified Lasherweave Vest
Wrists: Bracers of Fiery Night
Hands: Gunship Captain’s Mittens
Waist: Crushing Coldwraith Belt
Legs: Sanctified Lasherweave Trousers
Feet: Plague Scientist’s Boots
Ring1: Ashen Band of Endless Destruction
Ring2: Ring of Rapid Ascent
Trinket1: Charred Twilight Scale
Trinket2: Phylactery of the Nameless Lich
Weapon: Royal Scepter of Terenas II + Shadow Silk Spindle
Idol: Idol of the Lunar Eclipse
Druhá nejlepší zbraň na Balance Druida hned po zbrani z Liche má být Nibelung, ale pokud není k dispozici, šlo by doporučit jakoukoliv jinou zbraň s podobným item levelem.