Zrovna včera večer jeden hráč zkoušel, jestli na Apple M1 (Macbook air) pojede přes Paralels Virtuozzo virtuální Windows 11 a v nich WoTLK. Stáhnul wotlk, rozbalil ho a pustil wow.exe (cz verze se pouští pomocí wowlua.exe) a hra normálně fungovala. Hra nabízela v nastavení videa i 4K rozlišení. Testováno na Full HD.

Dokonce to běželo na ultra detaily cca 41 fps uprostřed Dalaranu (stíny na low, jinak vše na ultra) a na nějaké střední detaily to mělo 58 fps, takže perfektně hratelné. Standardní textury (bez HD textur).

Druhá možnost, jak hrát WoTLK je na virtualboxu (zdarma). Já bohužel nemám MacOS, abych to mohl zkusit. Verzi pro M1,M2,M3,M4 apple čipy už jsou nějaký ten měsíc/rok venku a výrobci se zpožděním několika let pomalu chrlí naportované verze na appláckou ARM architekturu. Do té doby by jakýkoliv běh 32bitových x86 her pod armovým macem byl zcela nemyslitelný.

Moc by nám pomohlo, kdyby nám někdo s Macem vypracoval návod, jak náš WoTLK rozjet.

https://download.virtualbox.org/virtualbox/7.1.4/VirtualBox-7.1.4-165100-macOSArm64.dmg

(WoTLK pojede na jakýchkoliv virtualizovaných Win xp,vista,7,8,8.1,10,11). Umím si představit, že kdyby si někdo dal práci s Linuxovou virtuálkou, že by mu tam už mohl přes qemu běžet WoTLK taktéž, jen je nutné si na Linuxech nastavit glxapi = opengl  místo d3d v configu v adresáři wtf/config.wtf. 

Třetí možnost, jak toho dosáhnout, je VMware Workstation Pro pro MacOS. Ten je taky zdarma, ale je otrava se tam registrovat + doporučím nedávat do jména a příjmení háčky a čárky, jinak registrace neprojde.

https://www.zive.cz/…spx

S VMware workstation mám historicky dobré zkušenosti, protože to zvládalo ve velmi slušných výkonech pouštět 3D hry s direct-x 10 a později i Direct-x 11.